fredag 5. juni 2009

Grillue i modakryl

Mens jeg nå sitter fastlåst, uten muligheter til å dyrke min interesse, kan jeg fortelle om en simpel drøm som gikk i oppfyllelse for to dager siden. Jeg har lenge ønsket meg gassgrill, men har ikke funnet en passe grill. For to dager siden dro jeg mastercard på Monter, og ervervet meg en gassgrill. Jeg er meget fornøyd med kjøpet. Den blir styggvarm og den passer perfekt på verandaen. Problemet er at været ligner ikke en fersk dritt. Det er kaldt og forblåst. Uansett skal jeg grille i kveld. Jeg har tatt fram grillvantene, og har også vært tvunget til å legge fram New York Yankees-lua mi. Jeg skal grille med lue på hue. Jeg må teste den i kveld. Grillvanter har jeg, men lua er ikke egnet. Bomull varmer ikke spesielt godt, og verst av alt; bomull brenner som faen. Jeg er på jakt etter en flammesikker grilllue. En spesialtilpasset lue for grilling. Hvordan den skal se ut er jeg ikke sikker på, men den bør bestå av flammesikre materialer. Jeg tenker på en jamaica-design i modakryl, med mellomfór av glassvatt, og innerfor av aluminiumsfolie. At det finnes et behov for slike luer i markedet, er åpenbart når vi ser på snittemperaturen på sommeren i Norge. Med ei slik lue reduseres skadeomfanget når man segner om av hypotermi og blir liggende med nepa på grillristen.

Jeg har ideén, hvem kan produsere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter mitt innlegg