fredag 24. juli 2009

Rapport fra Håverud

Fra onsdag til i dag har vi vært på hytta til mine foreldre. Det har for det meste gått i spising og drikking, skifting av bleier mm. Men på lørdag ble det anledning for en kjapp fisketur. Sondre, fadern og jeg tok den lille jolla og putret ut på det stille, ferske vannet. Vi hadde dagen før handlet inn noen jigger i silikon, som vi i dag skulle teste ut. Målet var gjedda, men vi sa til oss selv at en og annen abbor også var velkommen. Vi hadde ikke lange tiden på oss før jeg måtte vende nesa hjemmover mot Fredrikstad. Visst var jiggen effektiv. Abboren beit som fy, men gjedda glimret med sitt fravær. Etter ti abbor var de avsatte halannen timene snart over, og håpet om ei gjedde hadde svunnet hen. Vi satt kursen mot brygga. I passe dorgefart, tenkte jeg at jeg like godt kunne teste å blanse. På med møresilda, og bang, der satt gjedda. Stor var den ikke, men rundt kiloen gledet meg allikevel. Det endte med ti abbor og ei gjedde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter mitt innlegg