tirsdag 7. april 2009

Trist sorti


Jeg plukka opp Pedersen i halv fire-tida. Han hadde ringt dagen før og lurt på å henge med på en fisketur. Mikki møtte vi på sikleriet rett over brua. Mikki og jeg ble en smule forelsket i torsneslandet dagen før, så vi bestemte oss for å prøve igjen. Kokekaffe, pølser og aquavite hadde vi med oss, så det lå ann til en skikkelig kosetur. Været var også noenlunde, 1,5 s/m og overskyet, men null nedbør. Vel framme, tredde vi oss i vaderne og la ivei ut langgrunna og over til øya. Etter kjapp installeringen og en nubbe hver, festet vi på hver vår sluk, og pælma'n uti. På kast nummer to hogg ørreten over en sort og sølv morild. Insane tenkte jeg med det samme, denne dagen kommer til å bli bra. Det skulle vise seg å bli null funk hverken på flue eller sluk. Ikke engang primusen funka. Thomas skal ha for tålmodigheten. Jeg hadde ventet en noe mer rastløs nybegynner, men han stod løpet ut. Noen innvendinger på at havet var fisketomt hørte vi, men faen ass, bra tålmod.
Sånn kan altså fisketurer utarte seg. Ingen fisk, men alle fiskerne ble rusa allikevel.

Torsneslandet skal utforskes mer. Dritt fiske i dag, skit fiske en annen dag.
Vis større kart

1 kommentar:

  1. ...men hva skjedde i engelsviken omtrent samtidig (eller minus 10 timer da)? Joda. Der står sjøørretfiskets konge og dra opp to flotte på èn time. Bevø meg midt i mandan!

    SvarSlett

Kommenter mitt innlegg